Az influenza már a spájzban van!

2015.02.10. 23:17 Kelet Kincsei

 

dsc06008.JPGEgy köhintés jobbról, egy tüsszentés balról, orrfújás hátulról…                                                                         Munkahelyen, iskolában, óvodában mindegy , az influenza nem kérdez, támad!       



Ilyenkor nagyon könnyű különböző helyeken elkapni ezt a fránya betegséget: elég, ha beteg a bolti eladó és megfogod a visszajárót, vagy a buszon egy baciktól hemzsegő kapaszkodót ragadsz meg.
A gyerekek különösen tehetségesen hozzák haza az óvodából, iskolából a nyavalyát!
Ám ha néhány dologra jobban odafigyelsz, akár meg is előzheted ezt a több napig tartó kellemetlenséget. Nézzünk néhány hatásos módszert az influenza megelőzésére!

    D-vitamin: hűséges társad az immunrendszer erősítéséért folytatott harcban. 

Nyáron a napsugaraknak köszönhetően általában elég D-vitamin jut a szervezetünkbe, de télen, mikor bőrünk szinte minden centiméterét vastag ruharéteg takarja, és a napocska is bújócskát játszik hosszú hetekig, a D-vitamin drasztikusan csökken.
A tudósok szerint nem véletlen, hogy az influenza ebben az időszakban (decemberben, januárban) tudja letámadni a legyengült immunrendszert.
Egyél sok, D-vitaminban gazdag halat (csuka, hering, tonhal, harcsa stb.) és gombát, tejtermékeket!                     A természetes vitaminokat felismeri és hasznosítja a szervezetünk. A mestersége úgynevezett izolált vitaminok kevésbé , vagy egyáltalán nem ismerhetők fel a szervezetünk számára, ezért hatékonyságuk is sokkal csekélyebb a természetes vitaminoknál. Igen ám, de hol vegyünk télvíz idején vitaminban gazdag teljes értékű táplálékot?      A spirulina a legismertebb és legszuperabb táplálék kiegészítő.Napi 10- 12 szem spirulina fogyasztásával pótolhatjuk a vitamin ásványi anyag szükségletünket.

Magyarországon pár éve fedezték fel a gyógygombák jótékony hatását. Az ázsiai földrészen már évezredek óta ismert. Sokat segít még a ganoderma és a spirulina  fogyasztása is, megtalálod kávé,vagy tea formájában, jótékony hatásairól már szóltunk egy korábbi bejegyzésben, tehát itt csak annyit, hogy ez a csodaszer képes megvédeni a  szervezetedet.

Azok az ismerőseim, akik ezeket fogyasztják, évek óta nem voltak sem influenzásak, sem náthásak!

Nem csak a felnőttek; a gyerekeket is messziről elkerülik a betegségek, nem tudnak rájuk ragasztani semmit a közösségben…

  1.       Hidratálj! Az alacsonyabb hőmérséklet és páratartalom elősegíti az influenza vírus ádáz terjedését, a meleg és a pára viszont halálra ítéli a vírust, ezért érdemes otthonod melegen, a levegőt pedig párásan tartani.
    Amennyiben valamilyen kifejezetten száraz környezetben kell tartózkodnod (példának okáért repülőn), akkor védd magad sós orrspray alkalmazásával. A hidratált légutak sokkal jobban távol tartják a baktériumokat és a vírusokat!
  2.       Naponta végezz valamilyen testmozgást, ha más nem, sétálj legalább 30 percet: már ez is elég, hogy csökkentsd a megbetegedés esélyét.
    Akik ennyit sem mozognak naponta, háromszor nagyobb eséllyel kapják el az influenzát vagy meghűlést, mint aktívabb társaik.
    Mozgás, izzadás után természetesen hidratálj, pótold az elvesztett vizet.
  3.       Az egyik legfontosabb: Kézmosás!
    A hosszú szappanozás legalább 20 másodpercig tartson: ez rendesen lemossa a kórokozókat. Ha nincs kézmosásra mód, használj kézfertőtlenítő gélt!                                                                                               Ha felvértezted magad a fenti fegyverekkel, ellenszerekkel, és betartottad a jó tanácsokat, akkor influenzamentes, szép napokat kívánok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://termeszetes-vitaminok.blog.hu/api/trackback/id/tr837115337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.